W jakich sytuacjach przyda się tu pomoc detektywa?
Odpowiednia weryfikacja pracowników i wspólników jest bardzo ważna, gdy docierają do nas, nie tylko z zewnątrz, niepokojące symptomy, które mogą świadczyć o czyimś działaniu wbrew interesom firmy.
Takie sytuacje mogą zdarzyć się zarówno na etapie rozpoczynania współpracy, jak i w trakcie jej trwania, i warto w tym momencie postawić na fachową pomoc sprawdzonego biura detektywistycznego, które specjalizuje się w weryfikacji pracowników i wspólników, aby nie narażać przedsiębiorstwa na szwank. Niekiedy na utratę!
Najczęściej sprawdzanie wiarygodności i szczerości pracowników tyczy się takich sytuacji jak:
- weryfikacja uczciwości danej osoby;
- sprawdzanie pracownika w trakcie zwolnienia L4;
- weryfikacja źródeł pozyskiwania korzyści majątkowych wbrew umownym zobowiązaniom;
- sprawdzanie, w jaki sposób są wykorzystywane kontakty służbowe w kontekście pozyskiwania osobistych korzyści finansowych;
- sprawdzanie stosowania się do nakazu przestrzegania klauzuli poufności;
- weryfikacja stosowania się do zakazu konkurencji w momencie ustania stosunku pracy.
Weryfikacja wiarygodności wspólników i pracowników w praktyce
Najczęstsze przyczyny utraty zaufania pracodawców do potencjalnych pracowników, które skłaniają ich do podjęcia decyzji o zleceniu ich weryfikacji przez detektywa, to ubarwianie życiorysu, przekłamania w CV, wprowadzanie w błąd podczas podawania powodu rezygnacji z poprzedniej pracy.
Na ogół sprawdzaniu podlegają dane dotyczące poprzedniego zatrudnienia, przebytych szkoleń czy edukacji.
To wszystko może być dokładnie weryfikowane przez detektywa — na czele z uzyskanymi dyplomami, zaświadczeniami czy certyfikatami. Ponadto mogą oni także sprawdzić funkcje, jakie dana osoba pełni w branżowych organizacjach lub stowarzyszeniach, jej historię zadłużenia, kryminalną przeszłość czy sytuację finansową.
Takie działania – zwane background screening – sprowadzają się do stosowania takich metod jak m.in. wywiad środowiskowy czy wariograf.
Skorzystanie z fachowej pomocy detektywa może pomóc nam uniknąć rozczarowań oraz przykrych dla naszej firmy konsekwencji np. w postaci kradzieży i oszustw, czy też, w przypadku niekompetentnego jej prowadzenia, nawet do jej upadłości.